با ما همراه باشید

بازار پول

ملی پلاس، تحولی نو در مشتری مداری ملی

20210110 111825 scaled 1
ترقی آنلاین:بانک ملی ایران با پیشگامی در حوزه بانکداری دیجیتال و بازطراحی و تغییر رویه شعب خود تحت عنوان «ملی پلاس»، طرحی نو را در آینده بانکداری دیجیتال و وظایف شعب بنا نهاده است.
به گزارش پایگاه خبری ترقی آنلاین:دستاوردهای دنیای فناوری اطلاعات و ایجاد زیرساخت های نوین، موجب تغییرات گسترده ای در نحوه مدیریت کسب و کارها و بهره وری هرچه بیشتر از طریق تجهیزات هوشمند شده است.
از سویی، با ظهور بانکداری دیجیتال و امکان دریافت خدمات بانکی به صورت غیرحضوری بدون محدودیت در زمان و مکان، بازنگری در نقش شعب بانکی و تغییر آن از محل ارائه خدمت به محل ارتباط با مشتریان امری ناگزیر تلقی می شود.
ملی پلاس ، نمونه ای از یک رویکرد نوین و مبتکرانه در نظام بانکی است که همه فرایندهای بانکی در این شعب بر مبنای بانکداری دیجیتال اجرا می شوند و همچنین خدمات و مشاوره هایی در امور بانکی، اقتصادی، مالیاتی، ارز و بورس به مشتریان ارائه خواهند شد.
ایده راه اندازی ملی پلاس از آن دسته از ایده های ارزشمند است که می تواند صنعت بانکداری کشور را بیش از حد تصور متحول کند، چرا که بانک را از حالت خدمات محور به سمت مشاوره محور هدایت می کند و اگر این مهم از سوی کارشناسان مجموعه ملی پلاس به صورت صحیح انجام شود، بدون شک تاثیر مثبت آن بسیار خواهد بود و با پیشرفت بانکداری نوین، هزینه های مربوط به عنصر انسانی و تبلیغاتی کاهش می یابد.
اهمیت راه اندازی و گسترش شعب ملی پلاس از آن جهت است که اگر در این شعب نقاط ضعف و قوت خدمات الکترونیکی شناسایی شوند، با ایجاد بستر مناسب در سامانه های مختلف الکترونیکی از شلوغی های بی دلیل در شعب کاسته خواهد شد. همچنین استفاده همه اقشار جامعه به خصوص قشر جوان از خدمات الکترونیک بانکداری توسعه می یابد.
همچنین برای تطابق تعداد نیروی انسانی، فضاسازی جدید این شعب و امکانات آن با استانداردهای روز دنیا حدود دو سال شعب بانک های تراز اول دنیا مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته تا ملی پلاس با شکل و شمایل فعلی در اختیار کارکنان و مشتریان قرار گیرد. فضای بسیار متنوع، استفاده از رنگ های شاد، تناسب فضاها همه بر اساس استانداردهای بین المللی است که همین موضوع موجب می شود مشتریان در محیطی صمیمی از خدمات الکترونیکی و مشاوره ای استفاده کنند.
از طرفی، راهنمایی مشتریان جهت انجام امور بانکی به صورت الکترونیکی و استفاده از سامانه های غیرحضوری یکی از اهداف در ملی پلاس است. بررسی الکترونیکی کردن عملیات بانکی حضوری همواره در دستور کار شعب ملی پلاس قرار دارد تا هرچه سریعتر از عملیات حضوری شعبه کاسته شود. یکی دیگر از نکات مهم، آموزش مستمر کارشناسان و به روز بودن همکاران در زمینه های خدمات غیرحضوری امور بانکی جهت راهنمایی و مشاوره مشتریان است. در ضمن همکاری با شرکت های دانش بنیان یکی از دستورات روزانه است که هم برای آنها مفید بوده و هم بانک می تواند از حضور آنها در جهت ارتقاء سیستم بانکداری دیجیتال در شعب استفاده کند.
می توان ادعا کرد ایده ملی پلاس با وجود بانک های خصوصی در کشور که هر روز ایده های جدید برای جلب رضایت مشتریان دارند، صنعت بانکداری کشور را متحیر و تحت تاثیر قرار داده است. البته با توجه به بازدیدی که دیگر بانک ها از شعب ملی پلاس داشتند و با توجه به تمایلشان جهت افتتاح این گونه شعب، برای پیشی گرفتن از رقبا، باید هرچه سریع تر سبد محصولات و خدمات غیرحضوری و الکترونیکی بانکی بیش از پیش توسعه یابد تا مشتری بتواند به راحتی خدمات بانکداری دیجیتال را از صفر تا صد دریافت کند.
به عبارتی، مهمترین سیاست و استراتژی شعب ملی پلاس در ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتریان است. معرفی این شعب و خدمات آن به همکاران و بعد به شبکه بانکی و مشتریان محترم و ایجاد احساس رضایت و حس خوشایند ورود به این شعبه چه برای مشتریان بانک ملی و چه سایر بانک هاست.
همچنین پیگیری تکمیل خدمات ارائه شده توسط دستگاه ها و اپلیکشین های بانکی در جهت رفاه حال مشتریان، ارائه خدمات مشاوره ای و گرفتن خروجی این مشاوره ها، تعامل بیشتر با بانک، همکاری با استارت آپ ها و کسب و کارهای جدید و نوپا، حرکت به سوی اقتصاد دیجیتال محور در جهت همکاری و تسهیل خدمات بانکی برای آنها، ایجاد اتاق فکر و کشف بازارهای ناشناخته در زمینه خدمات بانکی دیجیتال از دیگر استراتژی های شعب ملی پلاس است.
این شعبه دارای ویژگی ها و امکانات خاص و فضا و چیدمان بسیار زیباست اما صرف نظر از آن، بهره برداری از امکانات و معرفی خدمات قابل ارائه به مشتریان تلاش نیروی انسانی ماهر، کارآمد، باانگیزه و پرتلاش همکاران این واحد را می طلبد تا تجربه خوشایند و ماندگار از حضور در شعب ملی پلاس در ذهن مشتری نقش ببندد.

 

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازار پول

رئیس‌کل بانک مرکزی راهی واشنگتن شد

farzin
فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات صندوق بین‌المللی پول تهران را به مقصد واشنگتن ترک کرد.
به گزارش ترقی آنلاین ، محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی را در این سفر دکتر کریمی معاون امور بین‌الملل این بانک همراهی می‌کند.
جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون عضو هیئت مدیره صندوق بین‌المللی پول است.
صندوق بین‌المللی پول اخیرا با انتشار گزارشی در پایگاه داده‌های آماری خود با اشاره به افزایش ۱۴۱ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۲، اقتصاد ایران را در این سال به عنوان بیست و دومین اقتصاد بزرگ دنیا معرفی کرد.
محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور نیز در پنجاه‌ و یکمین اجلاس اتحادیه پایاپای آسیایی با اشاره به این آمار منتشر شده در صندوق بین‌المللی پول گفت: ایران در سال ۲۰۲۲ از نظر شاخص برابری قدرت خرید ۱۶۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی داشته است.

ادامه مطلب

بازار پول

نقش‌آفرینی بانک سینا در صنعت غذایی کشور

سینا
تفاهم‌نامه همکاری بانک سینا و هلدینگ صنایع غذایی سینا با هدف افزایش سطح تعاملات فی‌مابین و ارائه و دریافت خدمات بانکی و ارزی به امضا رسید.
به گزارش ترقی آنلاین ، غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک سینا در این مراسم با استقبال از گسترش همکاری بانک با هلدینگ صنایع غذایی سینا گفت: بانک سینا همواره ارتباط خوبی با مجموعه‌های بزرگ صنعتی و تولیدی داشته و این تفاهم‌نامه در راستای توسعه همکاری با این صنعت غذایی است. امیدواریم بانک سینا با تعاملاتی که با مجموعه‌های صنایع غذایی برقرار کرده است، نقش جدی‌تری در تأمین مالی زنجیره ارزش این صنعت و کمک به تأمین امنیت غذایی کشور و تولید ملی ایفا کند.
وی افزود: امیدواریم تعاملات بین دو مجموعه در آینده ابعاد گسترده‌تری به خود بگیرد و همکاری‌های راهبردی توسعه یابد.
فتحعلی با اشاره به اینکه بانک سینا از ظرفیت‌های قابل توجهی برای تأمین نقدینگی زنجیره تولید هلدینگ غذایی سینا دارد، تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه تلاش شده است نیازمندی‌های هلدینگ صنایع غذایی سینا به عنوان شرکت اصلی و همچنین سایر شرکت‌های زیرمجموعه در خصوص انجام امور بانکی و ارزی شناسایی شده و برای آن‌ها در قالب‌های مختلف راهکار و خدمات معرفی شود تا تعاملات فی‌مابین به بالاترین سطح خود برسد.
حمیدرضا شیران، مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی سینا ضمن ابراز خرسندی از افزایش سطح تعاملات با بانک سینا گفت: امضای این تفاهم‌نامه و گسترش همکاری‌ها جزو اولویت‌های ما خواهد بود و تلاش داریم با فرایندهای جدید در فعالیت‌های مالی شرکت، از پتانسیل بانک سینا بهره بیشتری بگیریم.
گفتنی است گروه صنایع غذایی سینا، به عنوان یکی از مجموعه‌های غذایی مطرح کشور در صنعت غذا، با دارا بودن هشت رشته فعالیت، گستره وسیعی از محصولات و خدمات را در سطح استانداردهای ملی و بین‌المللی عرضه می‌کند.

ادامه مطلب

بازار پول

کارمزد کارت‌به‌کارت در اپلیکیشن‌های پرداختی

cart
بخشنامه کارمزد کارت‌ به‌ کارت در اپلیکیشن‌های پرداختی ابلاغ شد.
به گزارش ترقی آنلاین، هزینه کارمزد کاربر برای هر تراکنش زیر یک میلیون تومان؛ ۷۲۰ تومان می باشد.
بخشنامه اصلاح نظام کارمزد ۲۱ خردادماه عملیاتی می‌شود.
بر اساس تصمیم بانک مرکزی با اجرای بخشنامه، بانک صادرکننده کارت، بانک پذیرنده و خود پذیرنده به ازای هر تراکنش‌ مشمول کارمزد می‌شوند و مدل کارمزد کارت‌به‌کارت از طریق اپلیکیشن‌های پرداختی که با نام هاب فناوران شناخته می‌شود، هم تغییر می‌کند.
تا قبل از این بخشنامه، هزینه کارمزد کاربر برای تراکنش (انتقال وجه) زیر یک میلیون‌تومان ۶۰۰ تومان بود و حالا بر اساس این بخشنامه باید به ازای هر تراکنش زیر یک میلیون تومان ۷۲۰ تومان کارمزد پرداخت شود.

ادامه مطلب

نقل و نشر مطالب و کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ترقی آنلاین می باشد.

سئو و طراحی توسط | ایتوکس