با ما همراه باشید

بازار بیمه

مدیرعامل جدید بیمه البرز معارفه شد

download 1
ترقی آنلاین: آیین تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت بیمه البرز با حضور مدیرکل اموربانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، عضو هیات عامل و معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل گروه مالی ملت، هیات مدیره و مدیران این شرکت برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری ترقی آنلاین، قربان اسکندری، مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد در این آیین با بیان این که بقای سازمان ها به نیروی انسانی وابسته است و بدون برخورداری از نیروی انسانی ماهر، دانشمند و باتجربه، هیچ سازمانی پیشرفت نمی کند، گفت: توانگری، خوشنامی و موفقیت شرکت بیمه البرز حاصل تلاش کارکنان متقی و دانشمند این شرکت طی بیش از شش دهه فعالیت در این شرکت است که البته انتظار می رود بیمه البرز با داشتن نیروی متخصص و حرفه ای، بیش از پیش در صنعت بیمه کشور نقش اساسی ایفا کند.
وی از محسن پورکیانی مدیرعامل قبلی و همچنین مدیران عامل اسبق بیمه البرز به خاطر عملکرد خوب و حرفه ایشان قدردانی و ابراز امیدواری کرد: مدیرعامل جدید با قدرت و توان بیشتر سبب کسب موفقیت های بیش از پیش شرکت بیمه البرز شود.
این گزارش حاکی است، علی بنیادی نائینی، عضو هیات عامل و معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی نیز در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت بیمه البرز با تاکید بر این که اخلاق مداری باید سرلوحه فعالیت شرکت ها باشد، اظهار داشت: عملکرد و فعالیت محسن پورکیانی در سمت مدیرعاملی بیمه البرز طی سه سال گذشته مصداق عملی اخلاق مداری بود و ایشان به عنوان فردی مسوول با تجربه بیش از 30   سال فعالیت در صنعت بیمه کشور سبب رشد بیشتر بیمه البرز شد و نوع رفتار، گفتار، عملکرد و حمایتی که هم اکنون از شرکت دارد کاملا گویای شخصیت والای وی است.
وی ادامه داد: با توجه به توانگری و خوشنامی شرکت بیمه البرز،  انتظارات سازمان های ناظر از جمله بیمه مرکزی از بیمه البرز در سطح بالایی قرار دارد که امید است موسی رضایی، مدیرعامل جدید با توجه به سوابق درخشان در شرکت های بیمه قبلی که فعالیت داشته با قدرت بیشتر مسیر موفقیت را ادامه دهد و شرکت بیمه البرز که جزو شرکت های خوب بیمه است همچنان رو به رشد باشد.
بنا بر این گزارش، موسی رضایی، مدیرعامل جدید شرکت بیمه البرز هم در این آیین با بیان این که ما فعالان صنعت بیمه کشور از دیرباز بیمه البرز را یک قدم جلوتر از بقیه صنعت بیمه می دانستیم و می دانیم و همیشه در محافل و جلسات بیمه ای به واقعیت پیشتازی بیمه البرز اشاره می شود، اظهار داشت:  انسان های بزرگی در بیمه البرزفعالیت داشته و دارند و به همین دلیل انجام وظیفه در مسند مدیرعاملی در این شرکت آسان نیست.
وی افزود: شرکت بیمه البرز هم در حوزه بیمه گری و هم در حوزه سرمایه گذاری عملکرد بسیار خوبی داشته است. بیمه البرز در حوزه بیمه گری دارای چارچوب خوب فنی است و هیچ گاه پورتفوی محور در صنعت بیمه عمل نکرده است و همیشه شاخصه های فنی را مدنظر دلشته است ضمن اینکه به سودآوری و حفظ منافع سهامداران نیز توجه ویژه دارد.
مدیرعامل بیمه البرز وضعیت دشوار کنونی اقتصادی متاثر از تحریم های ناعادلانه، تورم و ارایه نرخ های غیرفنی از سوی برخی شرکت های بیمه را از مشکلات و چالش های کنونی صنعت بیمه برشمرد و گفت: خوشبختانه شرکت بیمه البرزبا بهره مندی از نیروی انسانی متخصص و حرفه ای توانسته علی رغم  چالش های مذکور، عملکرد فوق العاده خوبی داشته باشد که امیدواریم ما هم امانتدار خوبی باشیم و مجموعه بیمه البرز را با فعالیت خود سربلند سازیم.
رضایی ادامه داد: بیمه البرز به لحاظ شاخص های اصلی بیمه گری و سرمایه گذاری از بسیاری از شرکت های بیمه جلوتر است که همه این موفقیت ها مرهون زحمات و تلاش تمام کارکنان در اعصار مختلف فعالیت 64 ساله این شرکت است.
وی با اشاره به این که سنگ بنای شرکت بیمه البرز توسط مدیران عامل اسبق به درستی و با قدرت بنا شده است، گفت: بیمه البرز به خاطر بهره مندی از زیرساخت های قوی و نیروی انسانی فنی در مبحث هوشمندسازی که لازمه فعالیت در دنیای کنونی است می تواند پیشران تحول در صنعت بیمه کشور باشد.
وی اظهار داشت: بیمه البرز تلاش می کند ضمن تامین منافع تمام ذی نفعان شرکت با اجرای طرح هوشمندسازی، مردم راحت تر از خدمات بیمه ای بهره مند شوند.
وی تاکید کرد: اولویت اول من در این مسند، منابع انسانی است چرا که اگر معیشت، رفاه و سلامت کارکنان تامین شود قطعا به طور مستقیم در رشد و شکوفایی  شرکت موثر خواهد بود.
محسن پورکیانی، مدیرعامل قبلی و نایب رییس هیات مدیره بیمه البرز در این آیین، گفت: بیمه البرز به لحاظ شاخص های نرخ رشد و سودآوری یکی از بهترین شرکت های بیمه کشور است و سال جاری بیش از هشت هزار میلیارد تومان تولید حق بیمه داشتیم که از برنامه پیش بینی شده جلوتر هستیم که این مبلغ تا پایان سال به 9 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
وی با اشاره به این که یکی از سیاست های اصلی شرکت بیمه البرز کسب سود پایدار است و به دنبال جذب پورتفوی به هر قیمتی نیست، گفت: امیدوارم با همیاری و همدلی همه همکاران و پشتیبانی هیات مدیره، بیمه البرز همچنان سرآمد شرکت های بیمه باشد.

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازار بیمه

تقابل همیشگی با استارتاپ‌ها؛ این بار بیمه‌های آنلاین

start
از زمانی که شرکت‌های بیمه آنلاین کار فروش بیمه شرکت‌های مختلف را آغاز کردند، این رویه تازه به مذاق بخش سنتی بازاریابی بیمه خوش نیامد و شرکت‌ها را رقیب نوپایی برای خود دیدند.
به گزارش ترقی آنلاین ، همان زمان شرکت‌های بیمه‌گر تصور می‌کردند کسب‌وکارهای آنلاین بیمه با نقض نرخ‌های بیمه مرکزی در فروش بیمه‌نامه، باعث التهاب بازار می‌شوند. این دیدگاه مواجهه جدیدی بین بازار سنتی و کسب‌وکارهای نوین ایجاد کرد.
بیمه تنها صنعتی نیست که این چالش را تجربه می‌کند. بخش زیادی از اتحادیه‌های سنتی صنف‌های مختلف تا مدت‌ها کسب‌وکارهای آنلاین را روبه‌روی خود می‌دیدند. نمونه این مخالفت‌ها را در تاکسی‌ها و خرده‌فروشی‌های آنلاین می‌توان دید که بعد از چند سال هر دو صنف سنتی و آنلاین توانستند کسب‌وکارشان را با یکدیگر ادغام کنند و هرکدام سهم خودشان را در بازار داشته باشند. نمونه آن دیجی‌کالاست که حالا نه‌تنها رقیب که خودش به بستری برای خرده‌فروشی‌های دیگر تبدیل شده است.
این چالش‌ها در صنعت بیمه حالا خودش را در قالب موافقت و مخالفت با سامانه سوئیچ نشان داده است؛ استارتاپ‌ها مخالف این سامانه و بیمه مرکزی موافق آن است. سال گذشته راه‌اندازی سامانه سوئیچ بیمه توسط یک شرکت خصوصی به‌نام آمیتیس که با حمایت بیمه مرکزی انجام شد، واکنش‌های بسیاری را از سوی فعالان این عرصه به‌دنبال داشت. دلیل اعتراض آنها این بود که طراحی سوئیچ بیمه به شکلی انجام شده که به‌جای آسان کردن رابطه بین بازیگران این عرصه، جلوی ارتباط مستقیم استارتاپ‌ها و شرکت‌های بیمه و تبادل ای.پی.آی را گرفته است. (ای.پی.آی بخشی از یک اپلیکیشن است که امکان برقراری ارتباط با اپلیکیشن‌های دیگر را فراهم می‌کند).
تجمیع انحصاری این ای.پی.آی‌ها در یک شرکت خصوصی باعث می‌شود که استارتاپ‌های این صنعت ملزم به استعلام قیمت، صدور بیمه‌نامه و پرداخت فقط از طریق این سامانه شوند و این یعنی سیاست‌گذار می‌تواند در هر زمان و بنا بر هر مصلحتی جلوی صدور بیمه و ارتباط تجاری آزادانه بین فعالان بازار بیمه را بگیرد. در دو سال گذشته مهم‌ترین موضوعی که وزیر اقتصاد در حوزه بیمه روی آن تاکید کرد، نظارت هوشمند بود. عبارتی که در یک سال گذشته به بهانه‌های گوناگون به‌خصوص در رابطه با پرونده سوئیچ از زبان مدیران ارشد بیمه مرکزی شنیده می‌شد.
حالا شورای رقابت به‌تازگی به‌دنبال شکایت سه استارتاپ بیمه‌ای، یک رای بدوی بحث‌برانگیز صادر کرده که اعتراض کسب‌وکارهای این حوزه را به‌دنبال داشته است. ماجرای این شکایت هم به سه استارتاپ بیمه بازار، ازکی و بیمه دات‌کام از بیمه مرکزی برمی‌گردد. دلیل شکایت این سه کسب‌وکار ایجاد انحصار و در پیش گرفتن رویه‌های ضدرقابتی بود، اما شورای رقابت شکایت این شرکت‌ها را رد کرد و به راه‌اندازی سوئیچ بیمه آمیتیس رای داد.
سمت دیگر این ماجرا نمایندگان فروش بیمه ایستاده‌اند که تصور می‌کنند سوئیچ تنها راه چاره برای ساماندهی اوضاع شبکه فروش آنلاین و تخلف‌های احتمالی آن است و در نامه‌نگاری‌ها و بیانیه‌های خود، رئیس کل بیمه مرکزی و سایر مدیران ارشد را به اجرای دقیق سوئیچ بیمه تشویق می‌کردند.
چالش سوئیچ تا واپسین روزهای اسفند سال گذشته ادامه داشت و با وجود اعتراض‌های مداوم استارتاپ‌های بیمه، نه صحبتی از لغو سوئیچ بود و نه اصلاح آن. تا این‌که نتیجه شکایت سه شرکت عمده کارگزار برخط بیمه به شورای ملی رقابت منتشر و همهمه بزرگی به‌پا شد.طبق رای بدوی شورای ملی رقابت، سامانه‌ای که بیمه مرکزی در یک‌سال گذشته رویای راه‌اندازی بی‌دغدغه آن را در سر داشت، حالا با این رای می‌تواند بدون هیچ مشکلی کار خود را آغاز کند.
قائم‌مقام بیمه مرکزی در یکی از شبکه‌های اجتماعی خود گفته است که «حکم محکومیت برخی کارگزاران برخط آنلاین که توسط بخش‌های مختلف قدرتمند مالی و سیاسی حمایت همه‌جانبه می‌شدند و بدون کمک به توسعه بازار بیمه فقط در بخش ثالث و با استفاده از ابزارهای غیررقابتی و انحصاری و قراردادهای تبعیض‌آمیز با برخی شرکت‌های بیمه‌گر در حال تنگ کردن نفس رقبای ضعیف بود هم اخذ شد.» با این حال اگر رای صادر شده از سوی شورای رقابت را با دقت مرور ‌کنیم، با چند ابهام و سوال روبه‌رو می‌شویم:
تخفیف: در بخشی از رای شورای رقابت آمده: «شرکت‌های بیمه در مورد رشته پرطرفدار بیمه شخص ثالث، مستند به تبصره (۴) از ماده (۱۸) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه (مصوب ۱۳۹۵)، شرکت‌های بیمه مجازند تا دو و نیم درصد کمتر از نرخ‌های مصوب شورای‌عالی بیمه را ملاک عمل خود قرار دهند.»
استناد شورای رقابت به این آئین‌نامه کمی عجیب به‌نظر می‌رسد چون استارتاپ‌های بیمه با عنوان «کارگزاری برخط بیمه» فعالیت می‌کنند و این آئین‌نامه در مورد آنها صدق نمی‌کند. آئین‌نامه‌ای که شورای رقابت به آن استناد کرده، برای شرکت‌های بیمه است و به‌نظر نمی‌رسد بتوان برای کارگزاری‌های آنلاین بیمه به آن استناد کرد.
امکان تعلیق ناگهانی فعالیت سایت‌های بیمه: یکی از نگرانی‌های بزرگ کارگزاری‌های برخط بیمه این بود که با راه‌اندازی طرح سوئیچ، بیمه مرکزی این امکان را دارد که در هر لحظه و به‌طور ناگهانی دسترسی این سایت‌ها را به سامانه سوئیچ قطع کند. نکته عجیب اینجاست که شورای رقابت این موضوع را وارد ندانسته و عنوان کرده است که امکان تعلیق آنی و ناگهانی دسترسی کارگزاران آنلاین باید در چارچوب ضوابط باشد و در صورت تخطی نهاد ناظر از مقررات، امکان دادخواهی و مراجعه به مرجع ذی‌صلاح قضایی برای این مؤسسات در دسترس است.
سوالی که مطرح می‌شود این است که چه تضمینی وجود دارد بیمه مرکزی کاملا در چارچوب ضوابط عمل کند؟ منظور کدام ضوابط است و آیا امکان خوانش متفاوت از ضوابط وجود ندارد؟ آیا در این فرآیند امکان بروز اشتباه وجود ندارد؟ اگر بیمه مرکزی به اشتباه یا به‌دلیل خوانشی متفاوت از ضوابط، دسترسی یک کارگزاری آنلاین بیمه را قطع کند و بعد از طی مراحل طولانی قضایی مشخص شود که قطع دسترسی درست نبوده، چه کسی پاسخگوی کاربران از دست‌رفته آن سایت آنلاین بیمه می‌شود؟ چگونه می‌توان اعتماد دوباره کاربران را به دست آورد؟ آیا این قانون به‌غیر از عدم اطمینان از آینده برای سایت‌های آنلاین بیمه، نتیجه دیگری دارد؟
ابهام در امنیت دیتاها و کاربران: از زمان مطرح شدن طرح سوئیچ و انتخاب شرکت آمیتیس به‌عنوان مجری این طرح، ناظران این سوال را می‌کردند که آیا می‌توان به این شرکت از نظر امنیتی و عملکردی اطمینان کرد؟ این شرکت چگونه می‌تواند به همه نیازها پاسخ دهد؟ پاسخ شورای رقابت در این مورد نیز به‌نظر می‌رسد چندان قانع‌کننده نیست و اتفاقا به ابهامات اضافه کرده است:
«در این مورد نظر به لزوم‌ حفظ‌ حقوق‌ بیمه‌گزاران، شرکت‌های بیمه و دیگر فعالان این حوزه‌ و ضرورت حفاظت از اطلاعات‌ موجود در زیرساخت فناوری اطلاعات بیمه مرکزی و تامین محرمانگی آن که برابر شواهد و قرائن موجود ادعای مشتکی‌عنه دراین ‌خصوص نیز مقرون به صحت به‌نظر می‌رسد.»
ابهامی که در این پاسخ به‌وجود می‌آید این است که شورای رقابت از نظر فنی و عملیاتی چگونه به این نتیجه رسیده است که شرکت آمیتیس در این مورد، توانایی‌های لازم را دارد؟ آیا مسئولان فنی آمیتیس درباره توانایی‌های زیرساختی این سامانه از نظر امنیتی، ترافیکی و فنی توضیحات لازم را داده‌اند؟ آیا همه کارگزاری‌های آنلاین و شرکت‌های بیمه که ذی‌نفعان اصلی این سامانه هستند، نسبت به این سامانه مطمئن هستند؟
عدم نیاز به ارتباط مستقیم: در یکی از بندهای شورای رقابت ذکر شده که ارتباط مستقیم سایت‌های آنلاین بیمه با شرکت‌های بیمه ضروری نیست و سایت‌های آنلاین می‌توانند از طریق سوئیچ بیمه مرکزی با شرکت‌های بیمه ارتباط داشته باشند. برخی کارشناسان و فعالان بیمه می‌پرسند که شورای رقابت چگونه به این عدم ضرورت رسیده‌ است؟
ارتباط مستقیم کارگزاری‌های برخط بیمه هم به‌نفع آن‌هاست، هم به‌نفع شرکت‌های بیمه و کاربران؛ چون از ارتباط مستقیم آن‌ها، بهترین و مناسب‌ترین خدمات به کاربران داده می‌شود و این سه ضلع با کمک یکدیگر به نقطه مطلوبی می‌رسند. اگر شرکت بیمه‌ای از همکاری با کارگزاری‌های آنلاین به هر دلیلی رضایت نداشته باشد، به‌راحتی می‌تواند این همکاری را قطع کند.
حتی اگر کاربران از خدمات یک کارگزاری آنلاین رضایت نداشته باشند هم می‌توانند از خدمات آن سایت استفاده نکنند. پس چرا باید برای آن‌ها- هم سایت‌های آنلاین بیمه و هم شرکت‌های بیمه- نسخه ‌اضافه‌ای پیچیده ‌شود و ارتباط آن‌ها را به استفاده و نظارت یک نهاد دولتی مشروط کرد؟ آیا خود آن‌ها نمی‌توانند بهتر تصمیم بگیرند که ارتباط‌شان چگونه باشد؟/ هفت صبح

ادامه مطلب

بازار بیمه

سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیاردی صنعت بیمه در کشور

R 3
ترقی آنلاین: معاون طرح و برنامه بیمه مرکزی ایران با بیان روش‌هایی برای تأمین مالی از صنعت بیمه برای رشد اقتصاد، راهکارهایی هم برای مهار تورم ارائه کرد.
به گزارش پایگاه خبری ترقی آنلاین،علی بنیادی نائینی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان در عین توجه به رشد اقتصادی تورم را هم مهار کرد و همچنین روش‌های تأمین مالی برای رشد  اقتصادی از بازار بیمه را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران کشور تأکید کردند، وقتی می‌گوییم مهار تورم و رشد اقتصادی قرار نیست که یکی فدای دیگری شود و اگر رشد اقتصادی مدنظر است، نباید به وسیله تورم به آن لطمه وارد شود.
وی افزود: بیمه هم یک صنعتی است که از دو جهت می‌تواند به رشد اقتصادی کمک کند یکی اینکه خود صنعت بیمه در امر تولید وارد شود و موانع تولید را رفع کند. مشاوره، مدیریت، مدیریت ریسک و بیمه‌نامه کیفیت، بیمه‌نامه مسئولیت و بیمه‌نامه اعتبار برای تولیدکننده ایجاد کند که تولیدکننده با استفاده از بیمه‌نامه‌ها بتواند ضمانت‌نامه برای دریافت تسهیلات داشته باشد و در واقع بیمه دماسنجی برای طراحی ابزارهایی است که در خدمت تولید و کمک به سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد.
معاون طرح و برنامه بیمه مرکزی ایران در مورد روش‌های تحقق شعار سال گفت: این مسئله دو قسمت دارد که علمای اقتصاد می‌گویند تورم چگونه کاهش پیدا می‌کند که مهار تورم یا به وسیله کاهش سرعت گردش پول و کنترل انتظارات تورمی صورت می‌گیرد که به کنترل جهش قیمت‌ها می‌انجامد. همچنین در صنعت بیمه با وجود اینکه نرخ‌های بیمه توسط شرکت‌ها تعیین می‌شود اما در بیمه شخص ثالث نرخ بیمه‌نامه به پیروی از نرخ دیه تعیین می‌شود و گرچه نرخ دیه در سال جاری نسبت به سال قبل 50 درصد رشد کرد اما نرخ بیمه‌نامه‌های شخص ثالث با 30 درصد افزایش همراه شد و هدف این بود که با  این سیاست‌گذاری به آحادمردم و اقشار ضعیف جامعه کنیم و در جلسات شورای عالی بیمه در 2 روز آخر سال این تصمیم گرفته شد.
بنیادی نائینی در مورد مهار تورم از محل کنترل رشد نقدینگی گفت: در صنعت بیمه این کار از طریق جمع کردن اعتبارات خرد در اختیار مردم و با ابزارهایی از جمله توسعه بیمه‌های زندگی صورت می‌گیرد و در دنیا با جمع‌آوری اعتبارات خرد با ابزار بیمه زندگی با هدف تأمین آتیه برای مردم و تزریق این منابع به سرمایه‌گذاری مولد انجام می‌شود اما در کشور ما اقبال مردم به بیمه زندگی زیاد نیست و این به خاطر شرایط تورمی است.
وی افزود: اگر بیمه‌های زندگی متصل به دارایی‌های مالی مانند صندوق سرمایه‌گذاری طلا باشد بیمه می‌تواند پول مردم را دریافت کرده و در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کند. همچنین با سرمایه‌گذاری مولد و متصل به صندوق‌های طلا اعتبارات خرد را در بخش مولد اقتصاد سرمایه‌گذاری می‌کند.
معاون طرح و برنامه بیمه مرکزی ایران در پاسخ به این پرسش که خود صنعت بیمه سال گذشته چه مقدار سرمایه‌گذاری مستقیم انجام داد، عنوان کرد: صنعت بیمه شامل بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه‌ای در سال قبل حدود 40 هزار میلیارد تومان در اقتصاد کشور سرمایه‌گذاری کردند. در کنار آن وظیفه ذاتی صنعت بیمه طراحی بیمه‌های کیفیت محصول برای کمک به ارتقای استانداردهای تولید همچنین طراحی بیمه مسئولیت و بیمه‌نامه‌های شرکـت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.
وی ادامه داد: یکی از روش‌های مهار تورم کاهش سرعت گردش پول و کنترل رشد نقدینگی است و از جلوگیری از جهش قیمت‌ها در بازار دارایی‌هایی مانند مسکن و همچنین کنترل انتظارات مردم است. از طرفی با توسعه بیمه‌های زندگی می‌توان سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه را در مسیر مولد بیشتر کرد.
بنیادی گفت: شرکت‌های بیمه‌ای نباید همه سودهای حاصله را بین سهامداران توزیع کنند، بلکه آن را باید به افزایش سرمایه شرکت اختصاص دهند.
وی در مورد رشد تولید هم عنوان کرد: در این بخش دو قسمت وجود دارد یکی تولید عادی و دیگری تولید دانش‌بنیان است که در فرآیند تولید نقش بیمه‌ها به عنوان یک نهاد تأمین مالی عمل می‌کند. ما برای تأمین مالی در اقتصاد بازار بدهی یا همان بازار پول داریم که در بانک تبلور پیدا می‌کند همچنین بازار سرمایه در بورس و بازارهای مالی و بیمه‌ای در شرکت‌های بیمه تبلور پیدا می‌کند. شرکت‌های بیمه در سال قبل حدود 40 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مستقیم داشته‌اند.
معاون طرح و برنامه بیمه مرکزی ایران با اشاره به اصلاح آیین‌نامه 97 اظهار داشت: این آیین‌نامه ناظر بر این است که سرمایه‌گذاری‌های صنعت بیمه را به بخش مولد سوق دهیم. البته در کنار سرمایه‌گذاری مولد باید در بخش مسکن هم سرمایه‌گذاری شود که اگر یک شرکت بیمه‌ای شرکت پتروشیمی را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد و اگر دچار خسارت شد بتواند تأمین مالی انجام دهد. همچنین روش‌های تأمین مالی جمعی انجام دهد.
بنیادی گفت: در سال گذشته مجوز انتشار اوراق بیمه اتکایی از سوی بیمه مرکزی صادر شد و امسال 2-3 شرکت اعلام آمادگی کردند که اوراق اتکایی را از طریق بازار سرمایه منتشر کنند و در واقع بخشی از ریسک در صنعت بیمه را به بازار سرمایه منتقل کنند و این هم یکی از روش‌های تأمین مالی مشترک بین بازار سرمایه و بیمه است.
وی همچنین در زمینه بیمه محصولات کشاورزی عنوان کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی راه‌اندازی شده و به بیمه پایه محصولات کشاورزی می‌پردازد. در عین حال صنعت بیمه می‌تواند بیمه‌های تکمیلی و مازاد در بخش کشاورزی طراحی کند. همچنین در زمینه صنعت نفت و نیرو و سرمایه‌گذاری‌های فناورانه و بیمه‌های تکمیلی می‌توانیم طراحی کنیم.
معاون طرح و برنامه بیمه مرکزی ایران در مورد راه‌های تحقق رشد اقتصادی اظهار داشت: اولاً‌ باید رفع موانع تولید صورت گیرد و با طراحی بیمه‌نامه‌های تخصصی مسئولیت مهندسی و مشاوره‌های فنی و شناسایی ریسک‌های بیمه‌پذیر که باعث تعطیل کسب و کارها شده است می‌توانیم محصولات بیمه‌ای متناسب با این ریسک‌ها طراحی کنیم. همچنین از طریق هدایت اعتبار به سمت تولید باعث افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری در بخش تولید خواهیم شد.
بنیادی در پاسخ به اینکه صنعت بیمه چه نقشی در افزایش استاندارد تولید دارد، عنوان کرد: با شناسایی ریسک‌های بیمه‌پذیر مؤثر در کیفیت و استاندارد و جلوگیری از تعطیلی فعالیت کسب و کارها و پوشش بیمه‌ای مناسب می‌توانیم به افزایش استاندارد تولید کمک کنیم. به عنوان مثال بیمه آتش‌سوزی ساختمان در جایی که روی گسل قرار دارد و در جای دیگر که در دشت واقع شده است متفاوت خواهد بود. یا در صنعت نفت برخی کاتالیست‌ها مورد نیاز است که باید از خارج خریداری شود و بیمه کیفیت محصولات متناسب با استانداردها و کیفیت محصولات باید طراحی شود.
وی در پاسخ به اینکه چگونه صنعت بیمه نتوانسته به ارتقای کیفیت خودرو در کشور کمک کند، گفت: هنوز در زمینه کیفیت خودرو ورودی نداشته‌ایم اما در راستای حمایت از تولید داخل بیمه‌های کیفیت و مسئولیت طراحی می‌کنیم که هم از تولیدکننده و هم از مصرف‌کننده حمایت شود و مصرف‌کننده با خیال راحت نسبت به داشتن استاندارد محصولات اقدام به خرید کالا کند.
معاون طرح و برنامه بیمه مرکزی ایران ادامه داد: همانطور که در پروژه‌های عمرانی باید پیوست فرهنگی تهیه شود باید گزارش ریسک پروژه‌های کلان هم تهیه شود و صنعت بیمه بداند که پروژه‌ها آیا بیمه‌پذیر  هستند یا نه و آیا دارای ریسک‌های کوچک و یا ریسک‌های بزرگی هستند که بیمه اتکایی هم برای پوشش آن وارد شود. یعنی لازم است برای پروژه‌های بزرگ پیوست ریسک بیمه‌ای هم تهیه شود.
بنیادی اظهار داشت: بعد از ریزش ساختمان متروپل در خوزستان گفته شد چندین ساختمان شبیه آن در تهران وجود دارد باید گزارش ریسک برای آنها تهیه شود که در حال حاضر گزارش ریسک برای بیمه‌نامه‌های بزرگ وجود ندارد اما باید حتماً پیوست ریسک توسط مشاوران پروژه‌ها تهیه شود.
وی در مورد بیمه محصولات دانش‌بنیان عنوان کرد: این رشته سابقه چندانی ندارد و باید محاسبات ریسک و بیمه‌نامه‌های پارامتریک برای آن داشته باشیم و به تناسب محصولات دانش‌بنیان اکتوئران و ارزیابان خسارات تربیت کنیم که محاسبه ریسک و ارزیابی خسارات در زمینه تولید دانش‌بنیان آموزش داده شود.
معاون طرح و برنامه بیمه مرکزی ایران گفت: برای سرمایه‌گذاری در فناوری دانش‌بنیان چون بانک‌ها کمتر ورود پیدا می‌کنند از طریق صندوق‌های جسورانه VC و  CVC تشکیل شود و به وسیله بیمه‌های اتکایی از این نوع تولید حمایت کنیم.
بنیادی اظهار داشت: قرار است با کمک معاونت علمی و فناوری اوراق نوآوری در صنعت بیمه منتشر کنیم و بیمه کیفیت متناسب با تولید دانش‌بنیان طراحی کنیم.
وی گفت: تأسیس شرکت‌های فناوری بیمه یا اینشورتک‌ها می‌تواند به توسعه فناوری و دانش‌بنیان در صنعت بیمه کمک کند.
معاون طرح و برنامه بیمه مرکزی ایران تأکید کرد: تأمین مالی زنجیره‌ای در صنعت بیمه می‌تواند علاوه بر مدیریت ریسک محصولات بیمه‌ای جدید طراحی کند و اعتبارات را در مدیریت زنجیره‌ تأمین هزینه کند و علاوه بر تأمین اعتبار برای تولید سودی هم برای سرمایه‌گذاران در این صندوق‌ها فراهم کند.

ادامه مطلب

بازار بیمه

موسی رضایی میرقائد، مدیر عامل بیمه البرز شد

download 1
بر اساس تصمیم هیات مدیره، موسی رضایی میرقائد به عنوان مدیرعامل شرکت بیمه البرز برگزیده شد .
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، هیات مدیره این شرکت در مصوبه  روز 30 بهمن ماه سال جاری با تشکر از تلاش های محسن پورکیانی در دوران تصدی سکانداری این شرکت بیمه خصوصی، موسی رضایی میرقائد را به عنوان مدیرعامل جدیدر انتخاب کرد .
بر اساس این گزارش، موسی رضایی میرقائد پیش از این مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین بوده است و عضویت در هیات مدیره شرکت بیمه دانا و مدیریت در آن شرکت را در کارنامه خود دارد .

ادامه مطلب

نقل و نشر مطالب و کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ترقی آنلاین می باشد.

سئو و طراحی توسط | ایتوکس