با ما همراه باشید

اقتصاد

چه نمادهایی مشمول تغییر دامنه نوسان شدند؟

نمودارآمار
ترقی آنلاین:معاونت نظارت بر بازار شرکت فرابورس با انتشار اطلاعیه‌ای از شمول ۹ نماد برای تغییر دامنه نوسان قیمت در صورت تمایل به رعایت بندهای ۲ ، ۳ و ۴ ضوابط مربوط به ماده ۲۱ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری ترقی آنلاین، پیرو اطلاعیه ۲۲ فروردین شرکت فرابورس ایران با موضوع ضوابط مربوط به ماده ۲۱ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس تهران و فرابورس، پس از بررسی‌های صورت گرفته طی ۶ ماهه منتهی به ۱۲ مهر ماه سال جاری، ۹ نماد به شرح جدول ذیل مشمول بندهای ۲، سه و چهار ماده یک ضوابط یادشده هستند.
بنابراین، بازارگردانان این نمادها در صورت تمایل می‌توانند با رعایت سایر بندهای ضوابط مربوط به ماده ۲۱ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس تهران و فرابورس، درخواست تغییر دامنه نوسان قیمت را به فرابورس ارائه دهند.
در ارتباط با صندوق‌های سرمایه‌گذاری و نیز اوراق تامین مالی توجه به مفاد ماده ۲ ضوابط مربوط به ماده ۲۱ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس تهران و فرابورس ضروری است.
6269256

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اقتصاد

نهیب افزایش نرخ بهره بر سر بازار سرمایه

بورس 1
ترقی آنلاین:با مطرح شدن بحث تغییر نرخ بهره سپرده‌های بانکی، فعالان بازار سرمایه محتاط شده‌اند و از میانه جلسه معاملاتی امروز، رفتار نسبتاً هیجانی برخی سهامداران حقیقی و حقوقی به تغییر روند بازار و کاهش قیمت‌ها منجر شد.
به گزارش پایگاه خبری ترقی آنلاین،روز گذشته رئیس‌کل بانک مرکزی با تائید زمزمه‌ها و احتمالات تغییر نرخ سود، یکی از ابزارهای اثرگذار بر تحولات اقتصاد کلان را فعال کرد. بالا رفتن نرخ بهره یکی از ابزارهایی است که با حبس نقدینگی و کاهش سرعت گردش پول، زمینه را برای کاهش تورم فراهم می‌آورد.
نرخ سود بانکی در ایران از تابستان 1399 تاکنون باوجود تورم بالا، تغییری نداشته است؛ اما دیروز علی صالح‌آبادی در جمع خبرنگاران گفت: معتقد به اصلاح نرخ سود بانکی است؛ اما این موضوع منوط به تصمیم‌گیری در شورای پول و اعتبار است و باید در این شورا تصمیم نهایی اتخاذ شود.
بالا رفتن نرخ بهره، از همان ابتدای امر به زیان بازارهای موازی است و تزریق نقدینگی به آنها را کاهش می‌دهد ازاین‌رو سرمایه‌گذاری در بورس و بازار طلا، ارز و مسکن اندکی کاهش پیدا خواهد کرد اما در ادامه، سیاست کاهش نرخ بهره به زیان تولید تمام خواهد شد و از این محل، بار دیگر زمینه کاهش عرضه کالا و رشد تورم در اثر نابرابری عرضه و تقاضا فراهم خواهد آمد.
شنیده‌ها حاکی از این است که تصمیم‌گیری در خصوص تغییر نرخ بهره، به نشست سه‌شنبه (فردا) شورای پول و اعتبار بحث و تبادل‌نظر موافقان و مخالفان این سیاست موکول شده است؛ باوجوداین، بازار سرمایه از میانه جلسه معاملاتی امروز به استقبال سیاست افزایش نرخ بهره رفت و به‌یک‌باره وارد روند نزولی شد.
به نظر می‌رسد چنانچه شورای پول و اعتبار، تغییر نرخ بهره را تصویب نکند یا در صورت تصویب، زمان اجرای آن را به چند ماه دیگر موکول کند، بازار سرمایه همچنان جای رشد تا محدوده مقاومتی یک‌میلیون و 650 هزار واحد را دارد؛ اما در صورت تصویب و اجرای این سیاست در آینده نزدیک، تقریباً امیدی به تداوم روند صعودی فعلی بورس نخواهد بود.
فعلاً همه‌چیز به نشست فردای شورای پول و اعتبار وابسته است و تا آن زمان، سهامداران بورس بیش از هر چیز از رفتارهای هیجانی آسیب خواهند دید.

ادامه مطلب

اقتصاد

رتبه دوم بانک رفاه در پرداخت وام بدون ضامن بزرگنمایی

2

565130622438245064بر اساس اعلام معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک رفاه کارگران با پرداخت ۲۵ هزار و ۳۳۲ فقره تسهیلات در بهمن ماه سال جاری، حائز رتبه دوم کشوری در تعداد تسهیلات پرداختی بدون ضامن به متقاضیان در میان بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، روابط عمومی بانک رفاه کارگران ،معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی از پرداخت بیش از ۲۶ هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال تسهیلات خرد بدون ضامن، توسط ۱۱ بانک دولتی و نیمه دولتی در بهمن ماه سال‌جاری خبر داد. بر اساس این گزارش، معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با انتشار گزارشی از پرداخت ۹۵ هزار و ۹۸۳ فقره تسهیلات خرد تا سقف یک میلیارد ریال بدون ضامن در بهمن ماه امسال خبر داد. این گزارش می‌افزاید، بانک‌ سپه با پرداخت ۴۰ هزار و ۸۵۲ فقره تسهیلات خرد، بانک رفاه کارگران با پرداخت ۲۵ هزار و ۳۳۲ فقره و بانک‌ قرص‌الحسنه مهر ایران نیز با پرداخت ۱۲ هزار و ۱۲۳ فقره تسهیلات، حائز رتبه اول تا سوم در تعداد تسهیلات پرداختی بدون ضامن به متقاضیان در میان بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی شده‌اند.

ادامه مطلب

اقتصاد

سود سهام عدالت به این افراد داده نمی شود

سهام عدالت

دو مشکل باعث می‌شود که دارندگان سهام عدالت سود سال ۹۹ را دریافت نکنند. اول افرادی که هنوز در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند و دوم افرادی که شماره حساب اعلامی آنها دارای مشکل است.
اواخر اسفند ماه سود سهام عدالت سال ۹۹ به حساب مشمولان واریز می‌شود. اما به گفته مدیر سیستم تسویه و پرداخت سمات شش گروه سود سهام عدالت سال ۹۹ را دریافت نمی‌کنند. چه کسانی سود سهام عدالت نمی‌گیرند؟

به گفته مدیر سیستم تسویه و پرداخت سمات همه دارندگان سهام عدالت می‌توانند سود سال ۹۹ را دریافت کنند. جز شش گروه مشخص. اما چه کسانی سود سهام عدالت را نمی‌گیرند؟

گروه اول آن دسته از دارندگان سهام عدالت هستند که هنوز سجامی نشده‌اند. یعنی در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند.

گروه دوم افرادی هستد که شماره حساب آنها مسدود است. به همین دلیل نمی‌توان برای آنها سود سهام عدالت را واریز کرد.

گروه سوم افرادی هستند که شماره حساب ثبت‌شده آنها راکد است. افراد در هنگام ثبت‌نام باید شماره کارت و شماره حسابی را معرفی کنند که فعال باشد. اگر کارت و شماره حساب بانکی افراد به مدت شش ماه تراکنش نداشته باشد، آن شماره جزو شماره‌های راکد محسوب می‌شود و امکان واریز سود سهام عدالت به آن شماره وجود ندارد.

گروه چهارمی که سود سهام عدالت برای آنها واریز نمی‌شود، افرادی هستند که شماره حساب مشترک اعلام کرده‌اند. یعنی شماره حسابی که مشترک است و دارای دو امضاست.

گروه پنجمی که سود سهام عدالت به حساب آنها واریز نمی‌شود، آن دسته‌ای هستند که حساب ارزی معرفی کرده‌اند. امکان واریز سود سهام عدالت به شماره حساب ارزی وجود ندارد.

گروه آخر هم آن دسته از افرادی است که به جای اعلام شماره حساب جاری، شماره حساب بلندمدت اعلام کرده‌اند.

ادامه مطلب

نقل و نشر مطالب و کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ترقی آنلاین می باشد.

سئو و طراحی توسط | ایتوکس